Igazin

Hogyan éljünk Igazin?

A Glamour-napok más szemmel

2016. október 09. 19:58 - Igazin

Kisebb nagyobb fizikai és lelki sérülésekkel ugyan, de mindenki túlélte az újabb Glamour-hétvégét, ami Magyarországon az egyik legnépszerűbb kedvezményes vásárlási lehetőséget nyújtó akciósorozat. A vásárlási láz vírusként terjed és nehéz nem megfertőződni. Abban, aki beteszi a lábát egy plázába ezen a hétvégén, abból biztosan szélsőséges érzelmeket vált ki, és vagy beszáll a ringbe, vagy elmenekül.

A Glamour-napok eredete

A Glamour-napokat a vásárlók 2005. óta élvezhetik. Az ötlet a tengerentúlról érkezett, ugyanis az Egyesültglamour-napok-2016-osz.jpg
 Államokban hagyománya van annak, hogy kuponokat dobnak be a postaládákba. (Az Élet csajos oldala /Two broke girls/ című amerika sitcom egyik része is bemutatja, hogyan szabadulnak el az indulatok a kuponok hatására.) Az itthoni verziót a magyar magazin szerkesztői adaptálták, a kiadvány első szülinapjára. A résztvevő cégek és a vásárlók száma egyre inkább nő, ami egyértelműen jelzi az akciós hétvége népszerűségét. Németországban egy egész hétig tart az akciók, és az itthoni kuponoktól eltérő módon, papírkártyát kapnak a vásárlók, amivel érvényesíteni tudják a kedvezményeiket. Hollandiában az akció csupán egy napig tart, de akkor éjszakába nyúlóan: lehetőség van kedvezményesen éttermekben étkezni, Glamour menüt enni. Sok helyen azonban már nincs szükség az ollóra, mert az is elég, ha a telefonodon felmutatod a virtuális kuponodat.

A Glamour magazin és a Glamour-napok üzenete

„Tájékozódj a divatvilág legfrissebb újdonságairól, amihez a lap szállítja a széleskörű információkat, ismereteket, válaszd ki, ami megtetszik, ne hezitálj, vásárold meg! És: érezd jól magad! Legyél tájékozott és divatos - talán e két szóban foglalható össze röviden a lap ars poeticája.”

letoltes.jpgHasznosnak találom mind a tájékozottságot és a divatos öltözködést is. Az, hogy hogyan lépünk ki az utcára, sok esetben meghatározhatja a hangulatunkat, érzéseinket, viselkedésünket. Azt üzenni ellenben, hogy ne gondolkodj, csak vásárolj, nagyon rossz üzenetnek tartom. Igenis kell hezitálni, mérlegelni, gondolkodni, legalábbis a fiatal vásárlóknak mindenképp. Az öltözködés az önkifejezésünk egy bizonyos formája és addig, amíg valakinek nincs határozott, kialakult stílusa, megvehet rengeteg olyan ruhát, amit soha nem fog hordani, csak a pillanat hevében megtetszettek neki. Szerencsére a próbafüle előtt kígyózó sorokban való ácsorgás, remek lehetőség, hogy újra átgondolhassuk valóban tetszik-e az adott darab.

Miért vásárolunk?

A reklámok lélektana rémegyszerű, mégis mindannyian bedőlünk nekik. Van egy termék, amit egy életéletoltes_1.jpg
rzéssel reklámoznak. Azt látjuk, hogy a reklámban szereplő színész boldog, kiegyensúlyozott, harmonikus, izgalmas életet él, gyönyörű és népszerű. A fogyasztók pedig valójában a hiányzó érzelmi biztonságot szeretnék megvásárolni. Mindez olyan mélyről gyökerező lehet egyes emberekben, hogy tisztességes háziasszonyok, és
rendesen tanuló diáklányok ádáz küzdelmet folytatnak egy-egy ruhadarabért. Lökdösődünk, szitkozódunk, mérgesek vagyunk, dühöngünk a sorban állás miatt, és mindenki másban azt a személyt látjuk, aki megvásárolja azt, ami pont nekünk kellene. Sajnos a kedvesség, a figyelmesség, a valódi öröm, a nevetés nem gyakori vendég ezeken a napokon. Pedig ha az lenne, még Glamour-ünnepnek is nevezhetnénk a hétvégét.

Önmagában semmi nem jó vagy rossz, csak a gondolkodásunk teszi azzá

Fogyasztói társadalomban élünk, ami azt jelenti, hogy a fogyasztás központi téma minden ember számára. Vásárolni kell, hogy életben tudjunk maradni. Persze dönthetünk úgy, hogy hagyjuk a francba az egészet, elköltözünk egy tanyára és megtermeljük magunknak, amire szükségünk van, de ez nem a legéletszerűbb megoldás.

Azt gondolom, hogy a jó megoldás az lenne, ha egy karitatív, támogató, segítő köntösbe öltöztetnék (öltöztetnék, értitek?! :) ) ezt az eseményt. Mondjuk, eleve kapna mindenki 10o-clothes-fitting-room-facebook.jpg% kedvezményt, de ha valaki bevisz 3 jó minőségű, de használt ruhát, akkor megkapná a 20%-ot. Ezeket a felajánlott ruhákat oda lehetne adományozni rászorulóknak, hogy nekik is legyen lehetőségük átélni a Glamour-napok örömeit. Vagy, ha már ruhákról és megjelenésről van szó, akkor lehetne arról előadásokat, workshopokat szervezni, amik az önmegjelenítés, önbemutatás, önbizalom, önbecsülés, pozitív énkép, énideál, megfelelési kényszer témaköreit ölelik fel. Ekkor talán nem csak a vásárlásról szólna a hétvége, hanem arról is, aki a ruha alatt van.

 

 Forrás:

http://www.kreativ.hu/cikk/a_jo_pelda_ragados

http://www.kreativ.hu/cikk/olyan__mint_a_karacsony

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igazin.blog.hu/api/trackback/id/tr311783941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása